MED:
Julie er en del av Teater Innlandets faste ensemble, etter at hun mellom 2020 og 2022 var en del av talentprogrammet TI Ung. Hun er utdannet ved The New School of Drama i New York og ved Norsk skuespillerinstitutt.
I 2019 var hun med i monologforestillingen Jeg reiser alene, både på scenen og som manusforfatter. Hun hadde hovedrollen i The Exploration of the Everchanging ved The New School Main Stage i New York, og har også medvirket i flere musikkvideoer og kortfilmer. Julie har jobbet som manusforfatter, PR-sjef og skuespiller i Kompani K20.
For Teater Innlandet har hun spilt i TI Ung-produksjonene Oksesult og Kjøkkenheisen. Julie spilte også i monologforestillingen Åsta Holths VOLVA, som hun skrev sammen med Jørgen Strickert. Vinteren 2022 ble Julie nominert til Heddaprisen for Beste kvinnelige skuespiller for sin tolkning av karakteren Maja i forestillingen Karons sandkasse, som vant prisen for Beste barneforestilling. Høsten 2022 spilte hun i TI Lab-produksjonen Forbuden fukt – den lille havfruen Arild, og i Jonas Corell Petersens Nytt land!
I 2023 spilte hun i Fortellingen om Viga-Ljot og Vigdis, basert på Sigrid Undsets første bok med middelaldertema, og Daria Glenters Få bomme en, før hun selv skrev, regisserte og spilte i den kritikerroste Fuckgirl. Hun har også en rolle i familieforestillingen Solsnu, av Ellen Jerstad.
Vinteren 2024 er hun aktuell i rollen som Agathon i Drikkegildet.
Tom er utdannet fra skuespillerlinjen ved Nordisk Institutt for Scene og Studio (NISS) i Oslo, og er en del av Teater Innlandets faste ensemble.
For Teater Innlandet har Tom spilt i Koronamonologene, Utlendingen, KORPS, Fire forsøk på å gjøre en forskjell, Jeg er Robin Hood, The 39 Steps, Bukkene Bruse vender tilbake, Dikterhøvdingen, Det året det var så bratt, Pippi Langstrømpe og Skaff meg en synder. Han har hatt hovedrollen i Den enfoldige morderen, Bør Børson jr., Om mus og menn og Jeppe på Bjerget. Tom har også spilt i og var en del av det kunstneriske teamet bak barneforestillingen Se! Jeg fant!. I 2017 spilte han i Hva for en klovn er jeg, en hyllestforestilling til Rolf Just Nilsen, som han har skrevet selv.
Tom driver også med stand-up og improvisasjonsteater, og er medlem i Humornieu. Vinteren 2019 spilte han Mattis i Riksteatrets oppsetning av Fuglane. Han spilte også i Teater Innlandets TI Lab-produksjoner Skjæra tå seg hue og Forbuden fukt – den lille havfruen Arild. Fra 2020 til 2022 hadde han rollen som Cassius i Julius Cæsar (Brutus’ tragedie). I 2022 spilte han også i den heddaprisvinnende Karons sandkasse, og i forestillingen Nytt land!
I 2023 har Tom spilt i Fortellingen om Viga-Ljot og Vigdis, etter Sigrid Undsets første middelalderroman, i Daria Glenters Få bomme en, og i den kritikerroste Fuckgirl. Han spilte også i familieforestillingen Solsnu. I 2024 er han aktuell i Drikkegildet, basert på Platons «Symposium». Han er også aktuell i to dramatiseringer av romaner; i familieforestillingen Pinocchio og i Salamanderkrigen.
Siden 2019 har han også vært delaktig i flere roller under Peer Gynt-spelet på Gålå.
Francisco Kalle Navarro er skuespiller, og en del av Teater Innlandets ensemble. Han har utdannelse fra Teaterhøgskolen ved Kunsthøgskolen i Oslo.
Francisco begynte på veien mot sin skuespillerkarriere som 22-åring i 2016, og avsluttet sin skuespillerutdannelse våren 2023.
Høsten 2023 har han spilt i den kritikerroste forestillingen Fuckgirl, og i familieforestillingen Solsnu. I 2024 er han aktuell i rollen som Faidros i Drikkegildet, basert på Platons «Symposium», og i familieforestillingen Pinocchio.
Sofie er en av fire deltakere i Teater Innlandets program for utvikling av unge talenter innen scenekunst; TI Ung. Hun er utdannet ved Musikkteaterhøyskolen og ved NTNU i musikkteater og musikkvitenskap.
Hun har gjort flere teaterproduksjoner med kompaniet Ask Scenekunst, blant annet rollen som Ylva i Julegaven som ble borte og som danser i Karius og Baktus. Sofie dubber TV-serier, blant annet for NRK Super, og har også jobbet som steppdanser, både utøvende og som pedagog. Avgangsforestillingen hennes ved Musikkteaterhøyskolen var Shockheaded Peter, i regi av Lars Erik Holter. Tidligere i år var Sofie også med på EuroISHion – en fullverdig Eurovision-finale laget på ett døgn, som var et samarbeidsprosjekt mellom Døgnfluer og En Gjeng Med Idioter.
For Teater Innlandet har hun spilt i TI Ung-produksjonene Oksesult og Kjøkkenheisen. Hun har også spilt i Fuglefesten, den heddaprivinnende familieforestillingen Karons sandkasse og TI Lab-produksjonen Forbuden fukt – den lille havfruen Arild. Høsten 2022 er hun aktuell i forestillingen Nytt land!
Hvorfor blir bad girls så ofte stående alene?
«Ber hun om det» hvis hun er litt for bråkete, litt for glitrete, litt for lettkledd, litt for sminka, banner litt for mye eller ligger med litt forskjellig?
Hvorfor blir vi så isolert og tyna når vi egentlig bare har vært jævlig kule og modige og stupt med hodet først og forsynt oss av livet? Hvor er vårt lyttende øre og vår skulder å gråte på?
Men … det kan jo kanskje være litt vanskelig å tro på en bad girl noen ganger? De er jo litt … mye? Og de liker jo oppmerksomheten? Er bad girls egentlig litt fortjente ofre?
Fuckgirl er en vandreforestilling rundt i sving i Hamar sentrum. Du møter opp, blir med inn, ser hva som skjer, og kanskje bør du vurdere å gripe inn?
Oppmøte i foajeen i Hamar kulturhus for felles avgang.
OBS! Vandringen går i gater og trapper.
Plakat: Julie Bjørnebye
Produsert av Teater Innlandet.
Unnskyld mormor
Dette stykket handler om å si unnskyld til mormora si.
Unnskyld for at jeg er så slem mot meg. Unnskyld for de gangene jeg sa for mye nei. Men aller mest unnskyld for da jeg sa ja, «men det går bra».
Det gikk jo bra. Opp igjen, opp å stå igjen. Klem. Ikke bli slem.
Du kan prøve igjen. Unnskyld for at jeg har ligget med ekle jeg ikke ville ha. Unnskyld for at jeg ga deler av sjelen jeg aldri får tilbake.
Unnskyld for at jeg ikke hørte på det du svarte.
Unnskyld for at jeg valgte the BAD GIRL- part – det har aldri vært helt meg, noensinne.
Har gått i blinde så du må hjelpe meg å minne meg på hvem jeg var da jeg var liten.
Fordi jeg savner den biten og jeg er fakkings sliten.
Julie er en del av Teater Innlandets faste ensemble, etter at hun mellom 2020 og 2022 var en del av talentprogrammet TI Ung. Hun er utdannet ved The New School of Drama i New York og ved Norsk skuespillerinstitutt.
I 2019 var hun med i monologforestillingen Jeg reiser alene, både på scenen og som manusforfatter. Hun hadde hovedrollen i The Exploration of the Everchanging ved The New School Main Stage i New York, og har også medvirket i flere musikkvideoer og kortfilmer. Julie har jobbet som manusforfatter, PR-sjef og skuespiller i Kompani K20.
For Teater Innlandet har hun spilt i TI Ung-produksjonene Oksesult og Kjøkkenheisen. Julie spilte også i monologforestillingen Åsta Holths VOLVA, som hun skrev sammen med Jørgen Strickert. Vinteren 2022 ble Julie nominert til Heddaprisen for Beste kvinnelige skuespiller for sin tolkning av karakteren Maja i forestillingen Karons sandkasse, som vant prisen for Beste barneforestilling. Høsten 2022 spilte hun i TI Lab-produksjonen Forbuden fukt – den lille havfruen Arild, og i Jonas Corell Petersens Nytt land!
I 2023 spilte hun i Fortellingen om Viga-Ljot og Vigdis, basert på Sigrid Undsets første bok med middelaldertema, og Daria Glenters Få bomme en, før hun selv skrev, regisserte og spilte i den kritikerroste Fuckgirl. Hun har også en rolle i familieforestillingen Solsnu, av Ellen Jerstad.
Vinteren 2024 er hun aktuell i rollen som Agathon i Drikkegildet.
VARIGHET: 1 time og 45 minutter
En teatersensasjon
«Det føles merkelig intimt å sitte i en bitte liten stue, mens en kvinne gjør seg klar til å gå på byen. Men det blir aldri kleint, for Bjørnebye lar oss forstå at dette er teater.»
«Fuckgirl» er en teatersensasjon.»
«Fuckgirl» gir oss et slags overgrepets anatomi. Den viser oss skammen, sinnet, andres blikk og ikke minst overlevelsesmekanismene i en liten by som Hamar.»
«Fuckgirl» er produsert av Teater Innlandet, og føyer seg inn i rekken av høstens store teaterhiter. Den er skrevet av unge mennesker. Stykket er opprørende, interaktivt – og svært populært.»
Midt i fleisen
«Vi satt stille vi som så forestillingen «Fuckgirl» i helga. Holdt pusten innimellom. Og noen av oss kikket også ned på skoa nå og da.»
«Vi fikk vår egen dagenderpå midt i fleisen – og bar den tunge lasten med oss – til ettertanke – hele helga – og sikkert ennå lenger. Fordi vi fortjener det.»
«Selve historien er klassisk, og enkel – med et antall personer samlet, alle med hver sin historie og hver sin oppfatning av de andres historie – men under alles sko ulmer den samme gloa.»
PERIODEN: 31. august-7. oktober 2023
ADRESSE: Torggata 100, 2317 HAMAR
TELEFON: 62 56 18 50
PARKERING: Hamar kulturhus har ikke egne parkeringsplasser, men det finnes plasser i nærheten. Parkeringshuset på Vestre Torg ligger nært opptil, og du kan også parkere ved Skibladnerbrygga eller på åttemetersplanet, retning Hamar stasjon. Parkering i Hamar er mot avgift. Se oppslag på den enkelte parkeringsplass for priser og betingelser.
SERVERINGSTILBUD: Restauranten Satelitten ligger i bygget, og har en stor meny. Det er også salg av kioskvarer på forestillingene.
ANNEN INFORMASJON: Hamar kulturhus ligger i Hamar sentrum ved Stortorget, ca 8 minutters gange fra Hamar jernbanestasjon og ca 10 minutters gange fra Hamar skysstasjon.
Besøk Hamar kulturhus sin nettsidetorsdag
20. feb.
2025
lørdag
22. feb.
2025
søndag
23. feb.
2025
lørdag
1. mar.
2025
søndag
2. mar.
2025
torsdag
6. mar.
2025
fredag
7. mar.
2025
lørdag
8. mar.
2025
søndag
9. mar.
2025
onsdag
12. mar.
2025
torsdag
27. mar.
2025
tirsdag
1. apr.
2025
onsdag
2. apr.
2025
torsdag
3. apr.
2025
fredag
4. apr.
2025
lørdag
5. apr.
2025
tirsdag
8. apr.
2025
onsdag
9. apr.
2025
torsdag
10. apr.
2025
Foto: Psta Marie Berg Sander
Foto: Kristin Bengtson
Foto: Kristin Bengtson
Foto: Kristin Bengtson
Foto: Kristin Bengtson
Foto: Kristin Bengtson
Foto: Kristin Bengtson
Foto: Kristin Bengtson
Foto: Kristin Bengtson
Foto: Kristin Bengtson
Foto: Åsta Marie Berg Sander
Foto: Kristin Bengtson
Foto: Kristin Bengtson
Foto: Kristin Bengtson
Foto: Kristin Bengtson
Foto: Kristin Bengtson
Foto: Kristin Bengtson
Foto: Åsta Marie Berg Sander
Del med en venn